رویدادها آرشیو خبر ها
فرگوسن:در مورد دل پیرو حماقت کردم

فرگوسن:در مورد دل پیرو حماقت کردم

هر چند که او نیازی به تایید و یا تمجدید ندارد و بیش از این برای سال های متوالی در دنیای توپ گرد شایستگی، وفاداری و ارزش بی حد و اندازه خود را به هواداران و دوستداران خود و یووه در داخل و خارج از میدان رقابت ثابت کرده، اما با این حال زمانی که نام اش مطرح میشود همچنان ستایش ها در خصوص او شنیده میشود.

 

سر الکس فرگوسن، مربی بزرگ و صاحب نام و سبک دنیای فوتبال در خصوص الساندرو دل پیرو، اسطوره بیانکونری می گوید:

 

دل پیرو، تنها بازیکنی ست که در مورش حماقت کردم و نتوانستم مربی او باشم. به یاد دارم بعد از مصاف منچستریونایتد و یوونتوس در لیگ قهرمانان، رایان گیگز و گری نویل به سراغ من امدند و از من از خواستند که او را برای منچستر جذب کنیم، او شایستگی های زیادی داشت و مرا به تحسین وا می داشت، من فکر کردم و گفتم باید هر بازیکنی مانند الکس دل پیرو باشد را جذب کنیم، بازیکنی مانند او برای پیروز شدن و رسیدن به هر افتخاری برای دهه ها کافی ست. مذاکرات و صحبت هایم با مدیران یووه و مدیر برنامه های این پسر شروع شد اما صحبت شخصی من با الکس حتی به کلمات اولیه هم نرسید، او قبل از اینکه حرف ها و پیشنهاد مرا گوش کند به من گفت: یوونتوس بهترین تیم است و او در این تیم بسیار راحت و راضی ست و هرگز نمی تواند به رنگ و پیراهن بیانکونری خیانت کند. با احترام به منچستر صحبت می کرد اما یووه در قلب او جا داشت، واقعا حیف، هرگز کسی مانند او را ندیدم، یک قهرمان واقعی در داخل و خارج از زمین بازی، در روزی که ایتالیا قهرمان جهان شد نیز او را دیدم، در ان سال رئال مادرید نیز به دنبال جذب الکس بود، این بار هم تصمیم گرفتم مستقیم با او حرف بزنم.، به او گفتم: ببین الکس من می خواهم تو را در یونایتد داشته باشم، تو ستاره تیم خواهی بود و در کنار یکدیگر می توانیم همه جام را برنده شویم. به رئال گوش نده و بیا در یونایتد.

 

او خندید و گفت:

 

مستر، شما می دانید که هیچ چیز نسبت به سال های گذشته تغییر نکرده، یوونتوس در حال حاضر در شرایط سختی قرار گرفته و دچار مشکل شده، این وظیفه من است که به یووه کمک کنم. نمی توانم یک ترسو و خائن باشم. من فهمیدن که صحبت در این باره با دل پیرو بی فایده است، از او خداحافظی کردم. در سال 2008 در یک بازی دوستانه او را دوباره دیدم، او به سمت من امد و مرا در اغوش گرفت، انگلیسی به خوبی صحبت نمی کرد اما متوجه می شدم او توضیح می داد که برای چه پیشنهاد مرا رد کرد، دستم را روی شانه الکس گذاشتم و به او با اطمینان گفتم...: تو می خواستی یووه را نجات ندهی، این کار را انجام دادی، این تنها چیزی ست که ارزش دارد.

 

سر فرگوسن در پایان می گوید:

 

همیشه در پاسخ به کسانی که از من سوال می کنند، بازیکنی که همیشه علاقه به داشتن اش در تیم ات داشتی و هرگز نتوانستی مربی او باشی، کیست؟ پاسخ می دهم: الکس دل پیرو.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
طناز احدی مقدم
طناز احدی مقدم«خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: